Autogrill: HMSHost travel retail business in North America transferred to WDF

Milan , 06 September 2013 - Autogrill S.p.A. (Milan: AGL IM) and WDF S.p.A. have today announced the first closing of the acquisition of HMSHost travel retail business activities in North America by WDFG SAU group, for which the authorisation of transfer has been granted by landlords.
The price agreed by the parties for the first closing is equal to USD 105 million, 87.8% of the total price of USD 120 million agreed for the transfer of 100% of the retail concessions currently managed by HMSHost.
Any subsequent closings will be made once the necessary authorisation has been granted by landlords.

Friday, September 6, 2013 - 20:30

Autogrill S.p.A. (Milano: AGL IM) e WDF S.p.A. rendono noto che in data odierna è stato effettuato il primo closing dell’acquisizione, da parte del gruppo WDFG SAU, delle attività travel retail di HMSHost in Nord America per le quali sono state ottenute dai concedenti le autorizzazioni al trasferimento.

Il prezzo pattuito dalle parti per il primo closing è pertanto di 105 milioni di dollari, pari all’87,8% del prezzo complessivo di 120 milioni di dollari stabilito per il trasferimento del 100% delle concessioni retail finora gestite da HMSHost.

Eventuali successivi closing verrano effettuati una volta ottenute le necessarie autorizzazioni da parte dei concedenti.